Tuleeko harrastettua hyöty/arkiliikuntaa?
Kyllä, joka päivä ainakin koiran kanssa kävely. Tykkään hakata halkoja (vaikka meillä on klapikone). Asutaan maalla eli pihalla on jatkuvasti hommaa. Lasten kanssa ulkoilua, eväsretkiä, mäenlaskua, hiihtoa ja luistelua. Valitsen aina portaat hissin sijaan, jollen nyt kanna mitään superpainavaa. Kauppa meiltä on niin kaukana, että siellä pyrimme käymään muiden ajelujen yhteydessä autolla.
Juotko kahvia tai teetä?
Juon kahvia, mustana. Käytämme kokonaisia papuja, jotka jauhamme itse (tai konehan ne jauhaa). Tykkään tummista pavuista (mies taas vaaleista). Teetä en juo juurikaan, mutta A tykkää kyllä ja itsekin otan kupin laimeaa maustettua teetä joskus flunssassa tai muuten viluisena iltaisin.
Miten hemmottelet itseäsi? Mitä teet mieluiten kotona jos sinulla olisi vaikka tunti -pari omaa aikaa?
Jos minulla on tunti-pari omaa aikaa kotona niin lähden luultavasti lenkille, joko koiran kanssa kävelemään tai ilman koiraa juoksemaan (tai opiskelen, mutta en tiedä lasketaanko sitä rentouttavaksi

Saunotko? Onko teillä saunaa tai kylpyammetta?
Saunon monta kertaa viikossa. Meillä on puulämmitteinen sauna (sisällä ja rannalla, mutta rannalla emme ole käyneet talvella). Kylpyammetta ei ole (paitsi lapsilla ne pienet muoviset, joihin edelleen ahtautuvat).
Poltatko talvella kynttilöitä?
Olen ollut vähän laiska polttamaan, mutta nyt laitoin ruokapöydälle Riihimäen lasitölkissä pöytäkynttilän (päivän kuva kodistani - ketjusta löytyy kuva) ja olen sitä useampana iltana kyllä poltellut. Siirrettiin ruokapöydän paikkaa ja uudella kohdalla on vähemmän valoa niin kynttilä on kiva. Hajua en tahdo kynttilöihin.
Miten kuvailisit kuntoasi tällä hetkellä? Aerobista kuntoa, lihaskuntoa? Entä mikä olisi tavoitteena sinulla talvikaudeksi, juoksun osalta? Lihaskunnon osalta?
Peruskunto on mielestäni hyvä (teen koulutehtävään liittyvän ukk-kävelytestin, kunhan olen perjantaisesta leikkauksesta toipunut), lihaskunto varmaan heikompi (näitäkin testejä pitäisi kouluhommissa tehdä,voin sitten raportoida

Millainen on juoksulenkkisi alkulämmittely/ jäähdyttely? Itse lenkki? Kuinka usein? Millaisia aikoja/matkoja juokset?
Jurnuttelen yleensä aika tasaisia lenkkejä n. 6min/km vauhdilla. Maasto on mäkinen, mutta sen kummempia intervalleja olen ollut laiska tekemään. Lämmitelynä ja jäähdyttelynä kävelen vähän matkaa, joskus venyttelen. Nyt olen tehnyt vain 1-2 juoksulenkkiä viikossa, koitan tehdä sen 2-3. Lenkkien pituus on nyt syksyllä ollut 3-7 km eli ei mitään hurjan pitkiä. Voisin koittaa mahduttaa viikkoon aina jonkun väh. kympin lenkinkin.
Kuinka paljon sinulla on realistisesti käytettävissäsi aikaa kotijumppaan/vko (kertoja/aikaa/vko) ?
Hmm, tämä on vähän hankala kysymys, kun miehen työajat ovat tosi vaihtelevat ja nopeasti muuttuvat (yrittäjä) tämä tosin vaikuttaa lähinnä lenkkeihin, kotijumppaa pystynen tekemään lastenkin kanssa. Mutta joulukuussa luulen että päivisin voisin saada puolisen tuntia varattua kotijumppaan useamman kerran viikossa tai jopa enemmänkin riippuen v.lopun ja viikon muusta ohjelmasta, mutta vähintään se n.puoli tuntia 3-4 krt vko.
Minkä painoisen/painoisia kahvakuulia omistat?
Minulla on vain yksi 7,5 kiloinen kuula. Lisäksi pari käsipainoja, joissa säädettävät painot.
Tulipa rönsyilevät vastaukset, mutta toivottavasti on jotain apua