Enemmän hemmottelua ja herkkuja vai käytännöllisiä ja aineettomia juttuja? Hemmottelut ja herkut toimii aina, mutta tykkään myös käytännöllisistä jutuista! Ja tosiaan aineettomat ilahduttaa kovasti, mutta ymmärrän, että niitä voi olla hankala keksiä.
Käytätkö vain pussiteetä vai käytätkö myös irtoteetä? Juotko myös maustettuja? Entä haudukkeita?
Maistuuko kaakao? Käytän lähinnä pussiteetä. Huomaan, että maustetut jää aina viimeiseksi, eli pidän enemmän maustamattomasta mustasta. Haudukkeet ei oikein uppoa, mutta kaakaota juon kyllä talvisaikaan.
Dekkarit: Oletko lukenut jonkun kirjasarjan kokonaan? Suosikki kirjailijasi? Tykkäätkö kotimaisista pohjoismaisista vai muiden maiden kirjailijoista vai oletko kaikkiruokainen? Pidän paljon pohjoismaisista dekkareista, ja olen lukenut kaikki mm Nesbon, Kepplerin, Marklundin, Lapiduksen ja Hjorth&Rosenfeldt (aijaa nyt nimen oikeinkirjoitusta googlatessa huomasin että tähänhän on tullutkin uusi kirja) sarjat. Anna Jansson, Åsa Lasson ja Camilla Läckberg olen luovuttanut jossain vaiheessa, kun sarjan edetessä muuttuivat vähän tylsiksi.
Saako servetit olla eriparisia? Onko joku minimimäärä samanlaisille serveteille? Apua, ei missään nimessä voi olla eriparia!

Vähintään neljä pitää olla samanlaista, että voin kattaa koko perheelle samanlaiset.
Tykkäätkö leipoa? Tykkään, mutta arjessa leivon tosi harvoin (koska sitten söisin niitä leipomuksia itse ja paisuisin). Jouluna toki leivotaan paljon.
Hiustenlaitto rutiinisi? Hiustenpesussa minulla on paljon tuotteita, tai ainakin pesun jälkeen: kuivaa päänahkaa kosteuttava hoitoseerumi, kuivia ja pörrööntyviä hiuksia taltuttava öljy ja hiuksiin jätettävä, vahvistava ja helpommin pitkät hiukset selvitettävä hoitoaine. Sitten annan hiusten kuivua ilman kuivaajaa. Jos olen pessyt hiukset illalla, laitan kosteat hiukset yhdelle letille yöksi. Muutenkin laitan hiukset nutturalle yöksi, ettei ne jää nukkuessa ja kääntyillessä alleni.
Arkisin hiukset ovat joko auki tai jos pesuväli on venynyt (niin, käytän myös tummien hiusten kuivashampoota joskus näinä päivinä), sutaisen hiukset löysälle nutturalle (käytän saumattomia kangaspäällysteisiä kumilenksuja, inhoan niitä puhelinjohdon näköisiä joita ei saa tarpeeksi kireälle) tai teen yhden tai kaksi lettiä. Letit tykkään sitoa niillä hengettömillä minikuminauhoilla, joskus palmikoin sekaan kankaiset lettinauhat.
Käytätkö kosmetiikkaa ja meikkejä? Jos niin millainen ihotyyppisi on? Käytän, ja meikkaan arkena ainakin silloin töihin, kun on tiedossa asiakastapaamisia, muuten saatan olla toimistollakin meikittä. Vapaa-ajan menoihin meikkaan kyllä aina. Ihoni on pintakuiva, enkä oikein kestä voimakkaita hajusteita. Käsi- ja jalkavoiteita käytän varsinkin talvella runsaasti. Rakastan punaista huulipunaa arkenakin, viihteelle lähtiessä myös glitteriä ja irtoripsiä kuluu. En käytä hajuvesiä.
Kaipaatko lankoja? Kyllä joka vuosi neulon ainakin yhdet villasukat, kun niitä kuluu meidän perheessä jatkuvasti rikki. On kivempi neuloa uudet kuin paikata vanhoja reikäisiä…