Joululahjavaihtohuhuilu 2025

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Jonskulaisen tonttu » 13.11.25 13:01

Moi Jonskulainen!
Onko sinulla lempi- ja inhokkivärejä?
Mitä kirjoja toivoisit, onko jotain tiettyjä?
Terkuin tonttusi

Jonskulaisen tonttu
 

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja jonskulainen » 13.11.25 13:21

Oi, huhuilua!

Lempiväri on ehdottomasti harmaa. Musta, valkoinen ja lämmin keltainen on myös sopivia värejä, ja joulunahan käy punainen :) En välitä neonväreistä, tai pastelleista, mutta ei välttämättä ole varsinaisia inhokkivärejä.

Kirjoista lemppareita on sellainen vähän maaginen realismi, esimerkiksi Jäämeren laulu-kirja ja sen jatko-osa oli ihania. Luontoon sijoittuvia maagisia kirjoja tykkäisin lukea. Ilahdun kyllä mistä vaan. Luen pääasiassa melko uusia kirjoja, ja varaan niitä kirjastosta, kun joku hyvältä kuulostava kirja tulee vastaan.
  • 0

We need to slow down so I can catch you
We need to slow down so you can catch me

Äiti, kolme maailman rakkainta lasta ja maailman ihanin mies [onni]
Avatar
jonskulainen
 
Viestit: 8114
Liittynyt: 22.07.07 17:21
Paikkakunta: eepee

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Minttuliinan tonttu » 13.11.25 21:38

Moi!
Tulin vain kuittaamaan, että tässä kohtaa ei kysyttävää - toivelistasi oli selkeä. :)

Mukavaa joulun odotusta!
T. Tonttusi

Minttuliinan tonttu
 

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja jodelien tonttu » 17.11.25 21:32

Tontulta kysymyslistaa

Täällä pohdin sitä sun tätä. Ideoita on, mutta tarkistanpa muutamia asioita, jotten törmäile henkisiin esteisiin.

Onko kahvakuulissa paljon eroja? Ihan vaan jos vahingossa löytyis. :D
Ovatko alcohol markerit siis alkoholipohjaisia tusseja? Jotain yliviivauskyniä vai kaksipäisiä taiteiluhuopakyniä?
Tykkäätkö amigurumeista?
Onko sinulla jotain erityisiä tarpeita vesivärien suhteen?
Onko olemassa jotain tosi hyviä colakarkkeja? Tää on niin mun perus-ostanainatätä-maailman ulkopuolelta, et pitää erikseen kysyä.

T. Tonttu Touhukas

jodelien tonttu
 

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Minttuliina » 17.11.25 21:37

Minttuliinan tonttu kirjoitti:Moi!
Tulin vain kuittaamaan, että tässä kohtaa ei kysyttävää - toivelistasi oli selkeä. :)

Mukavaa joulun odotusta!
T. Tonttusi

Oijee, mä en malttaisi odottaa joulua [onni]
  • 0

Perheeseen kuuluu aarteet E 7/2011 ja O 1/2014 sekä ihanaakin ihanampi puoliso.

Suossakin on mukavampaa hyvässä seurassa.
Avatar
Minttuliina
 
Viestit: 18636
Liittynyt: 27.12.11 14:42
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja jodelie » 18.11.25 0:59

jodelien tonttu kirjoitti:Tontulta kysymyslistaa

Täällä pohdin sitä sun tätä. Ideoita on, mutta tarkistanpa muutamia asioita, jotten törmäile henkisiin esteisiin.

Onko kahvakuulissa paljon eroja? Ihan vaan jos vahingossa löytyis. :D
Ovatko alcohol markerit siis alkoholipohjaisia tusseja? Jotain yliviivauskyniä vai kaksipäisiä taiteiluhuopakyniä?
Tykkäätkö amigurumeista?
Onko sinulla jotain erityisiä tarpeita vesivärien suhteen?
Onko olemassa jotain tosi hyviä colakarkkeja? Tää on niin mun perus-ostanainatätä-maailman ulkopuolelta, et pitää erikseen kysyä.

T. Tonttu Touhukas


1. En tiedä, onko eroja. Ei varmaan? Ei ainakaan mun mielessä. :lol:
2. Sellaisia taiteilukyniä joo.
3. Tykkään!
4. Hmm, ehkä enin tarve ois sekoitusalustalle (vähän niin kuin paletti, mutta pienempi - joku pieni keraaminen lautanen tai reiätön saippua-alusta ois hyvä) tai kauniille, max. noin 0,33l lasipurkille/-maljakolle, joka voisi toimia vesikippona.
5. Pitääköhän mun tarkistaa, mitä oon puhunut colakarkeista viestissä? :lol: Ei ainakaan Halloween-kuulat. :P Colanmakuiset chupachupsit on ihan hyviä, joskin siis karkeissa rakastan eniten kirsikkakarkkeja eli myös kirsikkatikkareita. :mrgreen:
  • 0

Elämäni tärkeimmät:
isompi ihana 3/15 ♡ & pienempi ihana 9/21 ♡ sekä niiden ihana isi

Kirjagrammailua
Avatar
jodelie
 
Viestit: 4636
Liittynyt: 07.05.15 11:26
Paikkakunta: Vandaali

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Schippyn tonttu » 29.11.25 8:51

SCHIPPY!

Pakettisi on lähtövalmiina, mutta jotta paketti saataisiin postiin, tarvitsee tonttu vielä puhelinnumerosi. Voisitko välittää sen vaikka emäntien kautta?

:o)

Schippyn tonttu
 

Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Schippy » 29.11.25 22:54

Hupsansaa… laitan!
(Muoks: löytyy kyllä Jenni-nimessä hulttioysviläisistä wa:ssa, mut eipä kaikki oo siellä.)
  • 0

Saabo vehor ergo sum.
Samassa pihassa -13 & -15 -murut osaksi. Ja minä. Ja äidin koira.
Avatar
Schippy
 
Viestit: 5650
Liittynyt: 05.02.14 22:06
Paikkakunta: Askola

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Tupuna » 03.12.25 23:40

Pakettini on saapunut! Sekä kutkuttava jännitys sen mukana. [onni]
  • 0

Tupuna
 
Viestit: 2308
Liittynyt: 22.10.07 20:38
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 04.12.25 18:40

Kuunkajo!

Tulin vain kertomaan että postiporo lähti täältä Korvatunturilla tänään illalla. Paketti on siis matkalla. Postituspaketin voi avata, lahja on paketoituna sen sisällä. Hyvää joulun odotusta!

Kuunkajon tonttu
 

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja Vihersimpukan tonttu » 05.12.25 12:40

Kuriiritonttu on kuulemma liikkeellä viikonloppuna. Onko teillä postilaatikko ( pitäisi mahtua hyvin) vai luukku, johon voisi lahjan sujauttaa? Tai onko joku muu sopivampi paikka, johon voisi paketin tuoda? Paketin sisällä on paketoitu lahja eli ensimmäisen kerroksen voi ottaa pois.

Vihersimpukan tonttu
 

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja vihersimpukka » 05.12.25 13:23

On kyl postilaatikko tien varressa ja jos ei mahdu siihen niin voi jättää ulko-oven ulkopuolelle ihan hyvin. Kuriiritontulle on hyvä sanoa että jos jättää oven ulkopuolelle niin on hyvä varmistua että kyseessä on nimenomaan talo 2B. Tämä meidän talo on siinä postilaatikoita vastapäätä ja pihassa niin monta autoa että ei uskoisi ysviläisen asuvan täällä :oops:
  • 0

Avatar
vihersimpukka
 
Viestit: 9153
Liittynyt: 23.08.06 15:53
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja jodelien tonttu » 05.12.25 20:52

Hei jodelie!
Tonttu oli ajatellut turvautua virallisten tahojen ulkopuolisiin kuriiripalveluihin, mutta ajatus ei ollut ihan loppuun saakka mietitty. Onko ok vain kuriroida paketti osoitteeseen, vai pitääkö sopia jokin tietty ajankohta huomioiden ympäristö tms.? Arvioitu jakelu olisi esim. ensi viikon alkupuolella. :o)

Ja kai osoite oli uuteen kotiin...? Ettei joku ihan tuntematon ilahdu odottamattomasta paketista. :oops:

jodelien tonttu
 

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja jodelie » 06.12.25 22:47

jodelien tonttu kirjoitti:Hei jodelie!
Tonttu oli ajatellut turvautua virallisten tahojen ulkopuolisiin kuriiripalveluihin, mutta ajatus ei ollut ihan loppuun saakka mietitty. Onko ok vain kuriroida paketti osoitteeseen, vai pitääkö sopia jokin tietty ajankohta huomioiden ympäristö tms.? Arvioitu jakelu olisi esim. ensi viikon alkupuolella. :o)

Ja kai osoite oli uuteen kotiin...? Ettei joku ihan tuntematon ilahdu odottamattomasta paketista. :oops:


Osoite on uuteen kotiin!
Voi kuriroida, meillä on lasikuisti avoinna (tosin just nyt se on täynnä muuttokamaa :lol: ) ja siihen voi jättää, jos vaan merkkaa riittävän selvästi että tää ei nyt oo roska. :mrgreen:
  • 0

Elämäni tärkeimmät:
isompi ihana 3/15 ♡ & pienempi ihana 9/21 ♡ sekä niiden ihana isi

Kirjagrammailua
Avatar
jodelie
 
Viestit: 4636
Liittynyt: 07.05.15 11:26
Paikkakunta: Vandaali

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiKirjoittaja aamuauringon tonttu » 07.12.25 8:40

Aamuaurinko, pakettisi lähti kuriirin toimesta postin matkaan aikataulun mukaisesti perjantaina. Mutta tontulla kävi aikataulumoka siinä, että kortti ei ehtinyt tähän lähetykseen mukaan [auts] joten se tulee kirjeenä perässä hieman myöhemmin. Toivon et ehtii ennen joulua, jos ei, saat uuden vuoden tervehdyksen :lol:
Paketin lähetyspussin voit aukaista, lahja on vielä erikseen käärittynä sen sisällä.

aamuauringon tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa