Jee! Eka huhuilu!
Mitä tykkäät lukea? Luen vähän kaikenlaista, viimeaikoina historiallista hömppää, yksi murhasarja on kesken ja fantasiakin uppoaa.
Tuleeko sinulle joku lehti? Juuri nyt ei tule mitään lehteä. Aina välillä tilaan pätkän milloin mitäkin käsityölehteä.
Miten hemmottelet itseäsi? Jooga on parasta hemmottelua. Toisinaan käyn piiiiitkässä suihkussa, teen itselleni kasvonaamion ja hennaan tukan. Mitään suihkutuotteita en silti kaipaa. Mitäs muuta? Löhöän
Askarteletko? Lähinnä onnittelu- ja joulukortteja, joskus origameja. Haluaisin kyllä olla aktiivisempi askartelija.
Leivotko ja minkälaista? Leivon sekä mekeaa että suolaista. Olen innostunut kokeilemaan raakareseptejä. Hedelmä- ja marjapiirakoita tulee varmaan tehtyä eniten. Muffineita myös. Porkkana- ja banaanikakut on lasten suosikkeja. Synttäreille teen usein jonkun hyydykekakun.
Juotko glögiä? Juon.
Miten koristelet kotia jouluksi vai koristeletko? Laitetaan lumihiutaleita ikkunoihin, Joulutähti raukka on jo aika riekaleina, mutta kai se vielä menee ikkunaan myös, lasten askarteluja ja tietysti joulukalenterit paraatipaikalle

Ulko-oveen joku jouluisempi juttu. Jouluverhot olkkariin, ei mitään tonttuja sentään, mutta ovat olleet mun lapsuudenkodissa jouluverhoina niin saavat jatkaa samassa hommassa. Joulukuusi sitten lähempänä joulua, jos vietetään joulua kotona. Ai niin ja jouluvalot tietysti.
Poltetaanko teillä kynttilöitä? Joo poltetaan, enemmän ne ovat kyllä koristeina, koska talossa on taapero.
Lyhtyjä? Ei kovin ahkerasti, mutta on meillä ulko-oven vieressä koukku lyhdylle ja olkkarin ikkunassa köynnöksestä roikkuu muutama lasipallolyhty.
Mitä käsitöitä teet eniten? Ompelen. Lapsille vaatteita ja silloin tällöin itselleni. Joku neule on myös aina tekeillä (ja liuta unohdettuja keskeneräisiä kaapissa...)
Neulotko/virkkaatko? Neulon kyllä, mutta en mitään kovin monimutkaista. Virkkauksessa olen asteen verran tumpelompi.
Onko teillä sauna? Ei ole. Ei saunavuoroakaan.
Entä piha? On pieni piha tai patio ennemminkin.
Lempisuklaa ja syötä tumaa tai raakasuklaata? Pidän melkein kaikesta suklaasta. Pähkinäiset on yleensä parhaita. En tykkää ihan tumman tummasta, mutta en liian makeastakaan esim fazerin sininen ja joku marabou ei oikein iske. Valkosuklaa taas sitten käy (jos sen laskee suklaaksi). Ostan itselleni niitä pieniä luomusuklaita säästä ja punnitsesta tai ruohonjuuresta. Raakasuklaata olen maistanut kerran tai kaksi ja tykkäsin kyllä. Kerran tein itse kaakaonibseistä, sekin oli hyvää.
ps. Syön myös tuman silloin ja toisen tällöin